Dark

He stuffed a CUMMINS into a RANGER (1300lb/ft of Torque) 

Subscribe
Views 445K
99% 4 427 22

Who doesn't love a good diesel swap? Especially when it involves a lightweight vehicle purposely built to haul ass! In this case, we have a tiny little Ford Ranger, which immediately appears suspicious with some big tires, and a radiator mounted to a roll cage that protrudes through the back windows into the truck bed. Upon closer inspection, we found Cummins emblems carefully placed on the body of the truck, tipping us off and initiating a hunt to track down the owner and find out more about this crazy looking truck.
Subscribe ► us-first.info
1320Video Gear ► www.1320video.com/shop
------------------------------------
Watch more of our recent & related videos!:
--- Worlds QUICKEST Lambo, 2JZ ROCKETSHIPS, & MORE!: us-first.info/player/video/Y9-Em5uHcZ6CpJM.html
--- 8 ROTORS of INSANITY - TWO 4 Rotor RX-7's! (Extremely Rare): us-first.info/player/video/fKegpKeJiISDgH0.html
--- “I Beat CLEETUS?!” - Comeback Story of the Year!: us-first.info/player/video/aLCnooh1YK-Kqps.html
------------------------------------
MAPerformance your one stop shop for race car needs! ► bit.ly/MAPerformance-1320video
Need BOOST? Grab a Procharger! ► www.procharger.com/
Need more Power? Texas Speed has you covered ► www.texas-speed.com/
------------------------------------
Facebook ► 1320videos
Instagram ► 1320video
1320Video ► www.1320video.com
Twitter ► 1320video
Snapchat ► Crew_1320Video

Autos & Vehicles

Published on

 

Apr 5, 2021

Share:

Link:

Download:

Loading link...

Add to:

My playlist
Watch later
Comments 100   
1320video
1320video 4 days ago
Follow Jay on Instagram: Jaylee393
Cris Knapp
Cris Knapp 14 hours ago
That truck is bad to the bone I love it. I wish it were mine
Ricardo Lugo
Ricardo Lugo 2 days ago
You might be all big & shit but you ain't no Ford fockin ranger! FORD RANGER. I KNOW THAT TRUCK IT AIN'T NO STRANGER , I KNOW THAT TRUCK IS A FORD FOKIN RANGER ,FORD RANGER!!!
Pat Brown
Pat Brown 2 days ago
Jay Lee next time you’ve gotta be sure to show them your boost and ebp gauges. Glad to see you still racing it buddy 🤘🏼
Jay Lee
Jay Lee 2 days ago
I appreciate all the support I've got from everyone!! I didn't expect anything like this. I will eventually start up a US-first channel but for now i have my Instagram and just started up a page on Facebook Danger Ranger. If you cant find it on the search page you can go to my Facebook Jay Lee and click on the page from there. Thank you again EVERYONE!
PayItForward
PayItForward 2 days ago
Man I LOVE THIS! This truck has so much potential it’s rare and 2 of a kind and already rippin down the track! JayLee keep chipping away at this build I can’t wait to see more of this at races! You really do have something special here!!
Bones 018
Bones 018 15 minutes ago
1k
Jelani Johnson
Jelani Johnson 3 hours ago
BAD ASS FORD Cummings ranger✊💥✊
Josh Kelsey
Josh Kelsey 3 hours ago
About to be illegal federally lol good luck everyone
Jon Inwan
Jon Inwan 3 hours ago
That is savage
Carson Everett
Carson Everett 5 hours ago
It’s a fucking cummins ranger
Dan W
Dan W 7 hours ago
Jeez, that thing comes out of the hole like it was launched from a cannon. I know I saw daylight under the left front tire.😉 With a 1.2 - 60 ft., and some more power up top, it should run low 9's no problem!😁👍 Pretty nice for home brew and no sponsors.😎
Francisco Avalos
Francisco Avalos 7 hours ago
Street Outlaws Daddy Dave and the Sonoma vs. Ranger Guy with a Cummins
rcdesmond
rcdesmond 8 hours ago
8:16 I thawt I thaw a Bearing Cap. “I did, I did !!!!
muhbidness
muhbidness 9 hours ago
Needs like 3 times the wheel speed in the burnout just to get the tires to heat up!
Evil AMC
Evil AMC 9 hours ago
This guy need sponsors. Awesome spirit doesn’t seem greedy one bit. He knows his truck has a lot of potential
Andrew Marshall
Andrew Marshall 12 hours ago
Lesson kids, sometimes torque matters
Fish R Relaxing
Fish R Relaxing 13 hours ago
Ok you lost me at 10 sec lol..
Fish R Relaxing
Fish R Relaxing 13 hours ago
Smoke is unburnt fuel so proper tune this is much faster..
- RallyGC8 -
- RallyGC8 - 13 hours ago
That LD diff breather setup
Phil Audiostrike
Phil Audiostrike 13 hours ago
Rly cool truck and awesome driver :D
Adrian Padilla
Adrian Padilla 14 hours ago
It's a Cumranger. 🙉
ExodusRiot
ExodusRiot 16 hours ago
ive been talking about a ls2 swapped s10 but this is so much more badass holy fucking shit
robfrmny21
robfrmny21 17 hours ago
It’s a fuckin Ford Ranger
James Whitley
James Whitley 18 hours ago
I like this guy, this is the kind of racer you want to support!
Logan
Logan 19 hours ago
Awesome guy love the ranger
The s1kRR Rider
The s1kRR Rider 20 hours ago
Ford fucking ranger! 😍
Carlos Munoz
Carlos Munoz Day ago
Watching 1320's videos, and then be in one, what a dream come true
DJ COLQUITT
DJ COLQUITT Day ago
Reppin Midland!!! Nice!! Que onda guey!?
Overland Wannabe
Racing
Overland Wannabe
Listening to power vehicle owners apologizing is weird. Y'all know that this is a beast +
Josh Appleseed
Ford fucking ranger
Evan B.
Evan B. Day ago
ITS A FORD FUCKIN RANGER
David Donaghy
I love it.
Hondo Khadi
Hondo Khadi Day ago
A humble guy by the name of Jay Lee wins the hearts of thousands of race fans. 1k comments and counting supporting this man!! Random commenter: Good guy! Someone sponsor him!! Comment gets 1000 likes. 50 replies. Actual star of the video Jay Lee himself comments: 4 likes. No replies. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Matthew Nunez
Jay is a great guy! He lives maybe 2-3 miles from my old man's place. He has a really nice Cummins shorty that's fast as hell, Jay definitely knows how to build some fast vehicles.
Superdimensional
Dude is mad humble.... he’s the definition of “keeping it real”
Really BadAim
Great truck!!
James Gazdag
James Gazdag Day ago
Hell ya
Grimm II
Grimm II Day ago
I know that truck I ain't no stranger I know this truck that's a FUCKIN FORD RANGER
Steve Chavez
Steve Chavez Day ago
Sponser the man
shawn padilla
You don't work on your cumns enough if it still has the oil cap with the overtorque clicker cover thingy 1:13
Garrett Tidholm
Someone should buy you some decent shades...
Iamjulianromero
This is the best video ever
Cummins FJ45
Cummins FJ45 Day ago
Badass, hope to see him again.
Jarrett Schoenfeldt
What a genuine dude.
dbtrackz33
dbtrackz33 Day ago
Awesome truck, cool ass owner
Fhchuy
Fhchuy Day ago
Power Ranger edition by Ford 😂
Muntasir Ali
Muntasir Ali Day ago
Super cool build 💯💯💯💯👍
Franky Yap
Franky Yap Day ago
WHY A CUMMINS NOT A POWERSTROKE
Guns N Gears
Guns N Gears 2 days ago
Racing,,,,,,,the sport that never stops costing pore Folk to get MO pore!! You CAN LITERALLY go as fassst as you want, better have a thick Checkbook!! I'll watch from back here!!!! Great vids YO🤟🤟
chris james
chris james 2 days ago
I love it when they put diesel engines and LS's in fords cause it pisses the diehard ford ppl TF off LMMFAO!!!!
Marcello Marsicano
I'm no stranger i know danger
mvpancho 123
mvpancho 123 2 days ago
Sponsor him asap good guy hope he fixes it soon love that truck
Ozkr palminteri
Ozkr palminteri 2 days ago
I just can't believe a diesel engine can push that fast, wow👍👍👍
Jake Hargett
Jake Hargett 2 days ago
Thing is sick
Bryce Fausett
Bryce Fausett 2 days ago
"Only" makes 600hp lolol
Orlando Blanco
Orlando Blanco 2 days ago
Where is this US-first channel based out of whaa state cuz I’m from Fort Stockton Texas in the midland tx area 432 West Texas the desert lol I neva knew there was a dope ass truck like this buh I’m not surprised tbh lmao mffs here in the West be doing crazy shii props to him tho 💯💯💯
Ricardo Lugo
Ricardo Lugo 2 days ago
You might be all big & shit but you ain't no Ford fockin ranger! FORD RANGER. I KNOW THAT TRUCK IT AIN'T NO STRANGER , I KNOW THAT TRUCK IS A FORD FOKIN RANGER ,FORD RANGER!!!
Gavyn Ryals
Gavyn Ryals 2 days ago
this what it’s all about
Tall Paul
Tall Paul 2 days ago
Lesson learned, remember to use SOLID U-joints instead of the hollow kind.
3.0 Colorado
3.0 Colorado 2 days ago
Get this ranger to the freedom factory to lay some rubber down
Abraham Frias
Abraham Frias 2 days ago
Of course from Texas haha
Simon Bodjanac
Simon Bodjanac 2 days ago
The power of a Cummins
Jay Gee
Jay Gee 2 days ago
That’s not a truck thats a Ford fukn ranger!!
Jay Gee
Jay Gee 2 days ago
FORD FKN RANGER!!!!!!
Les Morris
Les Morris 2 days ago
Stopped by
Dylan Anastasi
Dylan Anastasi 2 days ago
I 100% belive that makes 1300 torque
GTL 3x
GTL 3x 2 days ago
"I thought you turned it down?" "I did turn it down!"
Squanchy Squanch
Squanchy Squanch 2 days ago
Now that’s a Ford fucking ranger!
Robert Elmo
Robert Elmo 2 days ago
@8:15 What is that flying up in the cab?
Jay Lee
Jay Lee 2 days ago
The tire gauge
smk11685
smk11685 2 days ago
Hell yeah! Sick ranger🍻🤘
Stirling Moore
Stirling Moore 2 days ago
I really think dudes geeked lmao
Jay Lee
Jay Lee 2 days ago
You tell me how you would act if 1320 videos did it interview on you I enjoy adrenaline no drugs
Wood Cutter
Wood Cutter 2 days ago
Yep. That's a damn cool truck..
Jamon King
Jamon King 2 days ago
His burnouts are what makes his runs
Jamon King
Jamon King 2 days ago
Like to see this truck on street outlaws 😎
Dukes 001
Dukes 001 2 days ago
Love watching real people go out and race and be fast and have fun. Yeah the guys with the deep pockets have bad ass cars but this is cool to watch 👍
Brannon Atkinson
Brannon Atkinson 2 days ago
Ford ranger owners think their truck came like this from factory
Thanny Devitos
Thanny Devitos 2 days ago
What a cool guy and an awesome truck.
Revoked
Revoked 2 days ago
Fummins 🙌
Jared Kennedy
Jared Kennedy 2 days ago
This is how high power diesels run best. Not rolling coal, just a bit of haze. More than that is just wasted fuel, extra heat, and being a douchebag.
Anthony Mungo
Anthony Mungo 2 days ago
I bet he's so proud to have his truck on here. Nice
PanchitoKush Reyes
Now this is good content
Vidal J
Vidal J 2 days ago
1300 torque on a stock motor......them scary words already 😳
Jonnybgoode
Jonnybgoode 2 days ago
Simply badass!😳
thdirtyonezCarGuy
Bro said he 👀 all his post no wonder he built that monster on wheels
Kashiel Pursad
Kashiel Pursad 2 days ago
Heard of stranger danger, this guy has Ranger Danger
todd adams
todd adams 2 days ago
I agree with the guy below!! Hopefully he can get himself a sponsor! 😎🤟🏼
Jeffrey Gonzalez
Jeffrey Gonzalez 2 days ago
That’s crazy they both fanboys of eachother
mark yisser
mark yisser 2 days ago
That guy seems genuinely cool. That sucks that he didn't get to finish
Chris Zeledon
Chris Zeledon 2 days ago
Very good sport, someone sponsor this mans Ford fucken ranger 💯!!!!
Sebastian Loewen
Sebastian Loewen 2 days ago
We’ve all heard of the LS Miata.... now get ready for the Cummins ranger
Kendell Moore
Kendell Moore 2 days ago
Now that's a "FORD FUCKEN RANGER"!
T RWW
T RWW 2 days ago
I ain't NO STRANGER ITS A FORD RANGER!!
My dder w
My dder w 2 days ago
Ford fucking ranger
Didee Jackson
Didee Jackson 2 days ago
Please stop postn vdo's rolln coal. The epa uses all this footage against. Everyone, please stop. The government will use these vdo to take outlaw our vehicles
Fords4life 91
Fords4life 91 2 days ago
HE NEEDS TO PUT MOOSE MIRRORS ON IT😂🌾🇺🇲
Starzz62
Starzz62 2 days ago
You owe me a 10 second car...
Fords4life 91
Fords4life 91 2 days ago
Ford Fawkin Ranger
Jay Lee
Jay Lee 2 days ago
I appreciate all the support I've got from everyone!! I didn't expect anything like this. I will eventually start up a US-first channel but for now i have my Instagram and just started up a page on Facebook Danger Ranger. If you cant find it on the search page you can go to my Facebook Jay Lee and click on the page from there. Thank you again EVERYONE
Zachary Lankford
Zachary Lankford 20 hours ago
This comment needs to be pinned
Michael Carrasco
Jay Lee, just watched the video! Awesome runs man.. That’s definitely the little ranger that could! Keep it up
Hondo Khadi
Hondo Khadi Day ago
Good shit bro! Hope you get plenty of support! Keep up the good work brother! 💪🏿💪🏿💯💯🙏🏿🙏🏿❤❤
Chase Jewell
Chase Jewell Day ago
Y'all we need to get this up to top comment
Mugen FGC
Mugen FGC 2 days ago
Dudes got such a genuine down to earth personality, Shame what happened but hopefully he can get sponsored to get it fixed up and hopefully help with the up keep.
Jersey Piney
Jersey Piney 2 days ago
I literally just bought a black 2011 Ranger as a “toy” a month ago. Makes me wanna diesel swap it lol
MattN03
MattN03 2 days ago
Awesome build!
LifeOfTexasTony
LifeOfTexasTony 2 days ago
Looks like the ranger cummins my buddy had when he lived in Cali
New World
New World 2 days ago
The love between a man and his truck
Next
MY NEW GLASSES
6:21
Views 221K
MY NEW GLASSES
6:21
Views 221K